Opgepast! 5 noodsignalen dat uw website verouderd is

door Gianni Reusens

ART N° 001


30/09/2017

Hoe uw website oogt is hoe uw klanten uw bedrijf ervaren. Door deze verfijnde techniek kunnen jonge en onervaren bedrijven concurreren met gevestigde waarden. Enkel omdat oudere bedrijven deze informatie vaak links laten liggen.

Een verouderde website laat uw klanten denken dat uw bedrijf niet meer mee kan met de huidige norm. Een achilleshiel waar jonge concurrenten op kapitaliseren. Door te zorgen dat uw website ook een professionele up-to-date look heeft, geeft u zulke concurrentie geen kans.

Aan de hand van deze 5 criteria zal u uw website steeds up-to-date kunnen houden. Dit verkleint niet enkel de kansen van de concurrentie, maar is een krachtig signaal naar klanten toe dat uw bedrijf steeds relevant blijft. Zelfs in deze continue veranderende wereld.

De 5 indicators dat uw website aan vernieuwing toe is.

Als medewerker bij Chuck kom ik vaak in contact met bedrijven waarvan de website verouderd is. Deze komen bijvoorbeeld naar ons toe voor onze diensten als online adverteren in de hoop zo hun verkoop te verhogen.

Meestal wordt er snel duidelijk dat het probleem dieper ligt… bij een verouderde website. Een website die een verouderde en mogelijk een onbetrouwbare indruk geeft aan hun klanten.

De eigenaars hedden hier vaak het minste besef van. Laten we er samen voor zorgen dat uw onderneming betrouwbaar en innovatief percipieert.


1. Uw website is niet responsive

Volgens de laatste analyses van Google worden websites 53% van de tijd bezocht op een GSM of tablet. Verouderde websites zijn zeer gebruiksonvriendelijk, en vaak zelfs niet beschikbaar op deze apparaten. Zo raakt u dus meer dan de helft van uw bezoekers kwijt nog voor ze uw website hebben bezocht!

2. Alle inhoud is gecentreerd

Vindt u alle inhoud op uw website verzameld in een gecentreerde kader alsof de uiterste 5 cm van uw scherm verboden terrein zijn? Een ontwerp als dit werd een decennia geleden als standaard gebruikt door bijna elke webdesigner. Vandaag de dag zo’n design gebruiken als professioneel bedrijf, wekt wantrouwen op bij bezoekers.

3. Er is geen mogelijkheid tot interactie

Een website is meer dan wat informatie dat op uw scherm verschijnt. Het is een belangrijke vorm van communicatie tussen u en uw (potentiële) klanten.

Effectieve communicatie werkt in twee richtingen daarom willen we het zo makkelijk mogelijk maken voor bezoekers om contact met u op te nemen.
Dit doen we door een contactformulier, mogelijkheid tot aanvragen en call-to-actions op uw website te plaatsen, iets cruciaal dat tal van verouderde website ontbreken.

4. Men denkt niet aan de bezoeker

Oudere websites leggen de focus op het bedrijf: “Wat kunnen we allemaal vertellen over ons?”. Een goede hedendaagse website zet dit idee op zijn kop en richt zich helemaal op de bezoeker. Terwijl verouderde websites een verzameling van informatie over het bedrijf zijn, mikken hedendaagse websites erop bezoekers een online ervaring te geven.

Het doel hiervan is de bezoeker een duidelijk beeld te geven van wat het bedrijf voor hem of haar kan doen. Dit creëert een band tussen de bezoeker en het bedrijf. Deze band maakt het verschil tussen een website met louter informatie en een website die effectief resultaten produceert.

5. Het ontwerp is niet gepersonaliseerd

Technologie is iets dat constant evolueert. De mogelijkheden die we vandaag hebben zijn niet vergelijkbaar met die van tien jaar geleden. Toen de eerste websites gemaakt werden waren de mogelijkheden (kleur, lettertype,…) nog zeer beperkt.

Elk bedrijf heeft zijn eigen logo en huisstijl. Wanneer het ontwerp van de website hier niet consistent mee is kan dit slordig overkomen. Een hedendaagse website gebruikt de mogelijkheden tot zijn beschikking, waardoor deze meteen professioneel overkomt.



Hoe presteert uw website in deze 5 criteria? Beter of slechter dan verwacht?

Het belang van elk punt hangt af van het doel van uw bedrijf. Een website die verouderd is zal echter te kampen hebben met één of meerdere van deze problemen.

Als u niet zeker bent of uw website aan vernieuwing toe is of niet goed weet hoe u deze problemen kan oplossen, kan u steeds bij Chuck terecht. Wij hebben een team professionals klaarstaan die u steeds vrijblijvend kunnen assisteren.

Met deze reeks artikels proberen we bedrijven en startups wegwijs te maken in de digitale wereld. Om deze artikels volledig gratis te ontvangen nog voor ze op onze website verschijnen hoeft u enkel uw gegevens hieronder in te vullen.


Blijf steeds een stapje voor met Chuck.

Gerelateerde artikels

Wil je tot 2.8 keer zoveel lezers op je nieuwsbrief?

Lees artikel

Branding
Design
04/10/2017

[x] sluiten

KRIJG 5 GRATIS SOCIAL MEDIA TOOLS

Laat je e-mail achter en wij sturen je direct een PDF op.