De Sleutel Tot Online Sales

door Gianni Reusens

ART N° 003


04/10/2017

Weet jij wat het verschil is tussen een klassieke homepage en een landingspagina?

Beide zijn ze de eerste pagina waarop een potentiële klant terecht komt, daarom hebben ze een enorme invloed op jouw prospecten. Ze hebben beiden echter een zeer verschillende invloed en richten zich op verschillende doeleinden.
In deze blogpost ontdekken we samen, welk van beide het best geschikt is voor jouw bedrijf.

Blijkt dat een landingspagina te zijn? Dan leren we samen wat je hiervoor juist zal moeten doen.

Bij Chuck, lanceerde we al talloze bedrijven uit de meest uiteenlopende branches in de online wereld. Hieruit leerden we de specifieke noden van elke soort bedrijf.

De belangrijkste zaak dat veel agentschappen vergeten, is dat de online presentatie van je bedrijf slechts één doel heeft: je verkoop te bevorderen!

Hoe we dit doen, is afhankelijk van jouw businessmodel. De vraag die je jezelf hier moet stellen is: "Waar ligt het eerste contact met jouw prospect?". Wanneer je prospect al bekent is met jouw bedrijf, wil je een klassieke en overzichtelijke homepage gebruiken. Op die manier kan de potentiële klant rustig op verkenning en ontdekken wat jij specifiek te beiden hebt.

Maar als er een prospect op jouw website terecht komt dat nog niet in contact is gekomen met jouw bedrijf dan is een doordachte landingspagina cruciaal voor succes.

De elementen van een landingspage die converteert.

Zoals we al eerder leerde, gebruiken we een landingspagina om het eerste contact vast te leggen met prospecten.Wanneer je jouw landingspagina ontwikkeld hebt aan de hand van deze blogpost dan zal dit leiden naar een consistente kennismaking met nieuwe klanten.

Een prospect dat op je landingspagina belandt stelt zichzelf twee vragen: “Wat kunnen jullie voor mij doen?” en “Wie zijn jullie?”. Belangrijk: de vragen worden in deze volgorde gevraagd


1. Wat kunnen jullie voor mij doen? 

Je dacht misschien dat je klanten hun geld op tafel zullen leggen voor je product of service. Maar waar ze eigenlijk voor betalen, is wat jouw product/service hen biedt.

“Mensen willen geen schop, maar een manier om makkelijk een put te graven.”

Stel jezelf de vraag wat prospecten uiteindelijk uit jouw product/service willen halen. Heb je dat gedaan? Goed! Dat is het eerste dat je ze gaat vertellen!

“Nooit eerder kon een put gegraven worden met zo weinig moeite!”

2. Wie zijn jullie?

Spijtig genoeg stelt je prospect je deze vraag zich niet omdat hij persoonlijke interesse in jou heeft. Dus waarom dan wel? 

Als je de vraag snel en effectief beantwoord hebt, wil jouw prospect ongetwijfeld weten wat je hun te bieden hebt. Ze willen echter ook geen slechte deal maken. Weten dat jij ook echt kan bieden wat je de prospect hebt belooft, is voor hun cruciaal.

Wanneer je op jouw landingspagina over jezelf vertelt, vertel je dus waarom jij te vertrouwen bent. Dit doe je door; referenties, reviews, case studies, succesverhalen, etc.
Maar over het algemeen ook je keuze in design en copy.



Heb je deze twee vragen beantwoord?

Goed, dan ben jij nu in de ogen van de prospect het bedrijf waar ze moeten zijn voor *het geweldig product dat jij verkoopt*.

Maar dit alleen zal niet consistent voor nieuwe klanten zorgen. Het laatste ontbrekend deel dat we aan onze landingspagina toevoegen is een “call to action”
We willen dat de prospect een logische beslissing neemt in het betrekken van jouw bedrijf, dit maakt de kennismaking echt voor hen. Naar gelang jouw product/service kan dit meteen een aankoop zijn, andere voorbeelden zijn; het boeken van een consultatie, een offerte laten opmaken, je toekomstige klant laten abonneren op je nieuwsbrief, etc.
Deze call to action is het doel van je landingspage, dit is waar alles om draait.

Wanneer we de eerste twee vragen beantwoorden, willen we dat doen op een manier dat naar jouw call to action zal toe leiden.
De structuur van je pagina hiervoor is ook zeer belangrijk. Je wil doorheen je landingspagina zo weinig mogelijk afleidingen en links. Alle aandacht dient te liggen op wat jij de prospect aan het vertellen bent.

Deze aandacht gebruik je om zoveel mogelijk nieuwe klanten/contacten binnen te krijgen via je call to action. In theorie kan de prospect nergens op wegklikken. Zonder afleiding krijgt men meer en meer te zien en zo een groter interesse in je product/service, tot dat de prospect de “koop nu!” knop te zien krijgt. (Andere call to actions zijn ook mogelijk.)


Gefeliciteerd!

Je hebt nu de know-how om een landingspagina te maken die converteert! Om nog even te herhalen;

  1. Ligt je eerste contact met prospecten online? Goed!
    Dan is een landingspage wat jij nodig hebt.
  2. Beantwoord de vragen “wat kunnen jullie mij bieden” en “wie zijn jullie?”.  
  3. Werk heel de pagina toe naar jouw call to action. Hoe meer mensen met jouw gewenste actie ondernemen, hoe succesvoller jouw pagina is.
Heb je tijdens het maken van je landingspagina nog steeds een beetje feedback of bijsturing nodig?
Dan kan je ons steeds contacteren, wij helpen je graag om die sales binnen te halen. 

Heb je geen interesse in het maken van zo'n pagina, maar wel in de resultaten ervan?
Contacteer ons dan vrijblijvend om te bekijken hoe we samen de sales van jouw bedrijf de hoogte in kunnen trekken.

Vond je deze post geweldig interessant maar heb je geen nood aan een landingspage?
Abonneer je dan op onze mailinglijst en ontvang maandelijks gratis tips die jouw bedrijf kunnen boosten! 

Ps. Chuck ontwikkelde al talloze succesvolle landingpages. Wil jij het maximale aantal bezoekers omzetten in nieuwe klanten, contacteer ons dan zeker (het is 100% vrijblijvend).

Gerelateerde artikels

Opgepast! 5 noodsignalen dat uw website verouderd is

Lees artikel

Branding
Design
30/09/2017

[x] sluiten

KRIJG 5 GRATIS SOCIAL MEDIA TOOLS

Laat je e-mail achter en wij sturen je direct een PDF op.