Vertelt jouw logo de juiste boodschap?

door Gianni Reusens | 16/03/2018

Het is niet ongezien dat grote bedrijven miljoenen investeren in de ontwikkeling van hun logo. Wat ze eigenlijk doen is investeren in het beeld dat de klant van hen heeft. Zo vertelt elke kleur, elke vorm en elk lettertype iets anders aan uw klant.

STOP!

Voor u verder leest, stel uzelf de vraag: “Wat voor bedrijf wil ik zijn in de ogen van mijn klant?”.

Klaar?  



Dan gaan we nu verder naar een overzicht van de meest voorkomende kenmerken en wat ze aan uw klant vertellen. Lees dit artikel met uw persoonlijke boodschap in gedachten. Zo vinden we de unieke sleutel die uw logo perfect zal maken.

De betekenis van jouw logo


Nu en dan krijgen we wel eens een nieuwe klant over de vloer die al een duidelijk beeld heeft van wat hij of zij wil. Vaak tonen ze ons grafische kunstwerken die ze op internet vonden.

Deze kunstwerken hebben echter vaak een afkerend effect naar klanten toe. Daarom is het van het hoogste belang het ontwerpen van een logo te benaderen als wetenschap.

De wetenschappelijke formule van het perfecte logo bestaat uit verschillende delen. Een van de belangrijkste onderdelen is kleur. Elke kleur heeft zo zijn eigen invloed op de klant.

Geel is de kleur van optimisme. Ze geeft de klant een gevoel van warmte en comfort, dat alles wel goed zal komen.

Oranje is de kleur van vreugde en zelfvertrouwen. Dit nodigt de klant uit om op avontuur te gaan, iets nieuws te proberen.

Rood straalt energie uit. Het is liefde, woede, passie. Rood is een kleur die emoties naar boven haalt in de klant. Hierdoor is rood de kleur met het meeste kracht in, maar opgepast: “with great power comes great responsibility.” Ongepast gebruik van deze kleur zal je klant even snel wegjagen als een goed gebruik klanten zal aantrekken.

Paars is de meest veelzijdige kleur. Het is zowel de kleur van wijsheid, als creativiteit.
Dit geeft uw klant een luxueuze en vrije indruk. Denk hierbij aan het logo van Hallmark.

Blauw is betrouwbaar. Met het gebruik van deze kleur geeft u uw klant een veilig gevoel. U toont dat alles onder controle is, dat u verstand van zaken heeft.

Groen groeit. Met de kleur groen straalt u gezondheid en stabiliteit uit. Aan uw klanten geeft u een gevoel van vredigheid. U nodigt ze uit om samen te groeien.

Zwart en wit, yin en yang. Met een zwart/wit-logo communiceert u een gevoel van balans.
Is uw merk voor iedereen, wilt u uw klanten een kalmte geven? Denk dan aan een zwart/wit-logo.

Hier zijn enkele voorbeelden van krachtig kleurgebruik in logo’s. (link naar portfolio)

Dus… toont uw logo wat u wil dat uw klant ziet, of zal u enkele zaken moeten aanpassen?

Natuurlijk is kleur niet het enige element dat uw klant iets vertelt. Het perfecte logo is een harmonieuze combinatie van kleur, tekst en beeldelementen.
Bent u na dit artikel nog niet 100% zeker bij het logo van uw zaak? Of bent u opzoek naar het perfecte logo voor uw nieuwe zaak, maar niet zeker waar u moet beginnen?

Dan mag u zeker niet twijfelen om ons te contacteren,
bij Chuck heeft u ten alle tijden een ervaren team ter beschikking.
Deze professionals staan steeds klaar om u vrijblijvend te assisteren.

Leerde u iets bij van dit artikel?
Zorg er dan voor dat u geen van de volgende uitgaves mist. Dit doet u door uw e-mail hieronder achter te laten. Zo bezorgen wij u persoonlijke de laatste artikels, voor uw concurrentie ze op onze site leest. (+ exclusieve tips die niet eens online verschijnen!)

Blijf steeds een stapje voor met Chuck als partner.
meer lezen:

- 5 signalen dat uw website verouderd is
- Bent u beter gepositioneerd dan uw concurrentie?
- Hoe een website uw bedrijf maakt of kraakt
- …
 

Gerelateerde artikels

Momenteel geen gerelateerde artikels... Kijk eens op het overzicht.


[x] sluiten

KRIJG 5 GRATIS SOCIAL MEDIA TOOLS

Laat je e-mail achter en wij sturen je direct een PDF op.